DANTŲ ŠAKNŲ KANALŲ GYDYMAS
endodontija-2.png
Endodontija

Odontologijos mokslo sritis, kuri specializuojasi danties šaknies kanalų gydyme (gr. endodontia – mokslas apie danties vidų).

Pagrindinė endodontinė procedūra yra dantų šaknų kanalų gydymas. Pagrindinis gydymo tikslas yra sunaikinti patogeninius mikroorganizmus šaknies kanalų sistemoje ir apsaugoti dantį bei aplinkinius audinius nuo infekcijos.

Mikroorganizmų šaknies kanale atsiradimo priežastys

Danties vidinėje dalyje yra minkšti audiniai, vadinami pulpa. Ją sudaro kraujagyslės, limfagyslės, jungiamasis audinys ir nervai. Pulpitas yra minkštųjų audinių (pulpos) uždegimas, kurio metu yra pažeidžiami nervai, tai yra labai skausminga ir nemaloni liga. Negydomas pulpitas kelia didelį skausmą, kartais su patinimu, kraujavimu ar net karščiavimu. Jei bakterijos apima visą pulpą, jos gali sukelti kaulo infekciją.

Pagrindinės pulpito atsiradimo priežastys:

• Ilgai negydytas dantų ėduonis (kariesas), kuris pasiekia ir pažeidžia gilesnius danties audinius, apsaugančius pulpą nuo infekcijos.

• Didelis kiekis vienam dančiui atliktų odontologinių procedūrų,pavyzdžiui, ne vieną kartą keistos didelės plombos.

• Pastovus dantų traumavimas dėl stipraus sukandimo, dantų griežimo ir pan.

• Danties trauma (nulužęs, nuskilęs dantis), dėl kurios atsiveria pulpa.

Pulpito simptomai

Pulpitas gali būti simptominis ir besimptomis. Besimptomis pulpitas yra itin klastingas, nes uždegimas ilgą laiką gali būti ir plisti organizme nekeldamas jokio diskomforto. Kartais esant besimptomiam pulpitui gali atsirasti jautrumas karštam maistui, taip pat valgant ar valantis dantis gali atsirasti kraujavimas. Todėl, net ir neturint jokių simptomų, yra būtina reguliariai tikrintis dantis odontologijos klinikoje, kad laiku aptikti ligą ir užkirsti kelią jos plitimui.

Simptominio pulpito indikatoriai priklauso nuo pulpos pažeidimo laipsnio, apie galimą pulpos infekciją praneša:

• padidėjęs dantų jautrumas šalčiui, karščiui;

• nelokalus, sunkiai nurodomas danties skausmas;

• maudimas arba aštrus priepuolinis skausmas (dažniausiai skauda vakare ir naktį);

• skausmingas kramtymas.

Dantų šaknų kanalų gydymas mikroskopu

Operacinis mikroskopas suteikia galimybę itin efektyviai gydyti dantų šaknų kanalus. Mikroskopas garantuoja gerą apšvietimą, bei matomumą, tad jo pagalba gydytojas gali labai tiksliai pamatyti ir kokybiškai išgydyti net mažiausius danties pažeidimus.

Išsaugokite savo dantis – mes jums padėsime! Laukiame jūsų mūsų klinikoje. Registracijos tel. +370 613 39699